• Leotgtje

    Is er iemand bekend met het aanmaken van lanVars() (div LAN's (bijv 3) in 1 LAN brengen met arrays [x] [y] enz.) ter vereenvoudiging van het gebruik.
    De arrays [x] enzovoorts staan dan voor code die 'iets' ophaalt uit het systeem.
    vb : $mes->addSuccess("". LAN_VSTORE_020." <b>#" . $this->order->order_refcode .
    "</b> ".LAN_VSTORE_021." " .
    "".LAN_VSTORE_022."", 'vstore');

    Dan ontstaat er 1 LAN (met een define ala ) Lan_Vstore_020 met define  tekst >  bla bla [x] bla bla bla [y] bla .
    Wanneer gebruik ik dan $ tp wanneer de  parser enzovoorts...
    Iemand ? De dev uitleg is denkelijk net iets te summier..

     
  • Alex
    Helaas Leo, ik heb daar geen ervaring mee, heb ook niet de dev uitleg gezien?
     
  • Leotgtje
    Ja heb hem gelezen, wordt er niet echt wijzer van.Aangezien ik echt niet alles van coderen afweet, weet ik niet wanneer je de Parse functie (wel of niet) moet erbij schrijven, dan of alles via $ tp gaat lopen, en de arrays.. hoe en wat waar bij tekst;html; en code enz... ik vindt helaas geen (voor mij dan) goed voorbeeld (de een begint met $ tp, een ander met $ text ..... brrrrrrrrrr Heb vstore wel weer actief in zoverre (testen lopen nog), echter de aanbeveling voor de lanVars verwerken vormen het grootste struikelblok. Als je een voorbeeld zoekt van de lanVars, gebruik dat maar eens als zoekterm op Git in repo... x maal in gebruik, en toch allemaal net ietsjes anders...) Een wat en wanneer en waarvan afhankijk (uitleg) was beter begrijpbaar...
     
  • Tijn
    Dit is wel een duidelijk voorbeeld denk ik?:

    define("LAN_EXAMPLE_01", "Update results: [x] records changed, [y] errors, [z] not changed");

    $repl = array($changed, $errors, $unchanged);
    $text = $tp->lanVars(LAN_EXAMPLE_01, $repl);

    [x] = $changed
    [y] = $errors
    [z] = $unchanged
     
  • Tijn
    Ter toevoeging:

    Vaak je zie je $tp staan. Deze verwijst dan altijd (zul je ergens in de code zien), naar e107::getParser(). Deze worden dus beide gebruikt. De reden daarachter is puur technisch gerelateerd aan PHP (de programmeertaal).

    $text wordt vaak als standaard variabele gebruikt als er tekst output is (dus op het scherm weergegeven wordt).

    PHP Arrays zijn eigenlijk niets meer dan een verzamelbakje, een reeks: https://www.w3schools.com/php/php_arrays.asp
     
  • Leotgtje

    Bedankt voor het antwoord Tijn, voor mij is/was het niet duidelijk of ik wel of niet steeds zo een code kan gebruiken omdat ik wel begrijp dat $tp voor de parser staat, maar dan weer (aan hand van voorbeelden in gebruik in div. bestanden) ik ook de parser code ook moet invoeren : e107 ::getParser....... want ik kan zelf niet achterhalen of $tp dan voldoende is..(m.a.w. altijd actief wordt aangeroepen).

    Helaas kan ik er niet veel tijd aan besteden momenteel (m.n. shop) ( mgl tot einde jaar) ivm persoonlijke omstandigheden.
    Ik kijk en reageer wel af en toe (en houdt github taal bij), maar tijdrovender kwesties zitten er niet in.
    Groetjes..

     

Moderator(-en):
Laatste Berichten

  Discussie Gebruiker Bekeken Reacties Laatste bericht
new showcase (Questions in English) Jimako 507 5 aducom
ma feb. 19 2024, 12:09P.M. 
Wie kent deze melding.. (Ditjes en Datjes) erje 562 3 erje
wo jan. 10 2024, 10:02P.M. 
SourceForge commit (Vertaling van e107) Leotgtje 667 7 Alex
vr dec. 22 2023, 09:19P.M. 
chat emo (e107.nl) Leotgtje 715 7 Alex
vr dec. 22 2023, 12:43P.M. 
ze zijn weer bezig (Ditjes en Datjes) Leotgtje 2928 5 Alex
di dec. 12 2023, 07:58P.M. 
2FA plugin (Vertaling van e107) Leotgtje 584 1 Tijn
di dec. 12 2023, 06:45P.M. 
Thema e107.nl (e107.nl) Alex 767 3 Alex
za dec. 09 2023, 12:22P.M. 
FAQ op e107.nl (e107.nl) Alex 525 0 -
 
interne update via systeem (Installatie van e107) Leotgtje 862 3 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 11:01A.M. 
SourceForge (Vertaling van e107) Leotgtje 629 2 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 10:52A.M. 
Discussies: 88 | Reacties: 537 | Bekeken: 506112
Online
  • Online6
  • Leden: 0
  • Nieuwste lid:
  • Totaal geregistreerde leden.36
  • Max. gelijk online: 201
Laatst Gezien Menu